Wiosną w Budapeszcie…

Podróże kształcą, to wiadomo. Wycieczka, którą odbyliśmy w gronie 44 uczniów klas 1a, 2a, 2e, 3a i 3g w dniach 19-21 kwietnia do Budapesztu – miasta lwów i przetworów z papryki, była wyjątkowa. Stolica Węgier zachwyciła nas malowniczym położeniem i bogactwem zabytków. Każdy docenił  niezwykły urok i niepowtarzalną  atmosferę tego miasta. O jego historii i zabytkach opowiadał nam węgierski przewodnik. Budapeszt oczarował nas mostami (most Zielony Franciszka Józefa, most Biały Elżbiety, Małgorzaty, Wolności i Łańcuchowy), licznymi pałacami i niezliczonymi ukwieconymi parkami i rabatami. Zobaczyliśmy między innymi: Bazylikę św. Stefana, Visehrad – ruiny królewskiego pałacu i cytadeli, miasteczko Esztergom, malownicze Szentendre wraz z jego uliczkami i promenadą nad Dunajem. Odwiedziliśmy Muzeum Marcepana i kościół świętego Macieja. Podziwialiśmy imponującą bryłę neogotyckiego Parlamentu i Basztę Rybacką. Byliśmy tez na Placu Bohaterów, na środku którego wznosi się 36-metrowa kolumna archanioła Gabriela. Zobaczyliśmy słynny plac Millenium, rzeźbę Galla Anonima, najstarszą kolej podziemną w kontynentalnej części Europy oraz park Varosliget i sławny deptak w Budapeszcie – Vaci.

O tym, że Budapeszt jest jedną z najpiękniejszych stolic świata, przekonaliśmy się tak naprawdę dopiero wieczorem. Wszystkim jako piękne wspomnienie pozostanie nocna wspinaczka na górę Gellerta i oglądanie panoramy Budapesztu z jej wysokości. Atrakcją wieczoru był też rejs statkiem po Dunaju. Ten punkt wycieczki, zakorzenił się w pamięci każdego z uczestników ze względu na cudowne oświetlenie budynków oraz klimat miasta nocą.

Wycieczka dała możliwość na bliższe poznanie siebie nawzajem. Była małą odskocznią od  codzienności, która sprawiła, że te wspólnie spędzone radosne chwile  pozostaną na długo w naszej pamięci.