Szkolni samorządowcy na wycieczce w Pradze

W dniach 19-21 września 2018r. najbardziej aktywni działacze Samorządu Uczniowskiego wraz z opiekunami udali się na 3-dniową wycieczkę do stolicy naszych południowych sąsiadów. Wyjazd odbył się przede wszystkim dzięki ogromnej hojności PGE – sponsora wyjazdu (pozyskanego przez opiekunów SU: Panią Ewę Kowalewska i Pana Łukasza Kołodziejczyka) oraz Panią pedagog Bożenę Tanowską, która napisała projekt w celu pozyskania brakujących środków finansowych.

Pierwszym etapem podróży był Wrocław, do którego dotarliśmy w południe. Prawdziwie letnia pogoda towarzyszyła nam podczas zwiedzania słynnego ogrodu zoologicznego. Na wszystkich największe wrażenie wywarło Afrykarium z fauną i florą tego kontynentu, wspaniałym światem zwierząt i ryb morskich, a także klimatem tej części świata – wilgotnym i gorącym. Pozostała część ogrodu także wzbudzała zachwyt. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się słonie i lwy. Następnie zjedliśmy smaczny obiad i ruszyliśmy zwiedzać miasto… Noc spędziliśmy w Bardzie Śląskim.

Kolejnym etapem naszej podroży była wyczekiwana Praga. Po zakwaterowaniu, jak najszybciej wyruszyliśmy zwiedzać miasto, choć bardzo rozległe, ale pogrążone w zieleni. Najstarsza część miasta, otoczona ogrodami, zachwycała bogactwem zabytków, pięknymi widokami, dostojeństwem Hradczanów, Zamku Królewskiego czy Katedry Św. Wita. Obiadokolację z tradycyjnymi knedelkami zjedliśmy na starym mieście, a do hotelu dotarliśmy późnym wieczorem delektując się cudowną letnią pogodą. Nie było nam dane jednak jeszcze odpocząć, gdyż musieliśmy wspólnie opracować plan pracy SU na rok szkolny 2018/2019. Dopiero po powstaniu szczegółowego harmonogramu działań poszliśmy spać.

Ostatni etap wycieczki rozpoczęło śniadanie, po którym wykwaterowaliśmy się i ruszyliśmy na spacer po jednym z najsłynniejszych mostów Europy – monumentalnym Moście Karola oraz Placu św. Wacława. Przeszliśmy traktem ludowych sklepików, ale i nowoczesnych ekskluzywnych butików, przy ul. Paryskiej. Zobaczyliśmy jak Praga harmonijnie łączy architekturę współczesną z zabytkową zabudową. Dzięki cudownej aurze udało nam poczuć iście czarodziejski klimat tego wyjątkowego miasta. Warto wspomnieć, że atmosferę całego wyjazdu stworzyli jego uczestnicy – młodzież, która była nie tylko zdyscyplinowana, ale przede wszystkim odpowiedzialna, pogodna i kulturalna.

Opiekunowie serdecznie DZIĘKUJĄ WSZYSTKIM, dzięki którym wyjazd doszedł do skutku oraz TYM, którzy sprawili, że wycieczka była wyjątkowo udana.